fredag 12 juni 2009

XRTC


När jag återvänder till L.A så är det inte en tvekan om vilken skola jag kommer gå på. Det blir definitivt XRTC!!! Aaron Ganz, som var en av mina lärare på The Acting Corps, slutade på The Acting Corps och startade sin egen skola, XRTC, i L.A. Jag blev inbjuden till en dag med gratis acting training och fick då träffa alla fantastiska lärare som nu har kommit att arbeta med Aaron på detta fantastiska ställe. Aaron är, utan tvivel, en av mina favoriter av alla lärare jag haft i L.A. Dariush Kashani (som är med i Eagle Eye, 24h, LOST och har en återkommande roll i The Ghost Whisperer med Jennifer Love Hewitt) är en annan. Ni kan se klipp ur dessa på hans showreel, som ni även hittar på hans hemsida. Även våran Joe är underbar! MEN! Aaron har en speciell plats i mitt lilla hjärta. Jag tog många privatlektioner med Aaron och jösses, säger jag bara.....Så otroligt givande och fascinerande. Han är så passionerad och ger av allt han har till sina studenter. Han är så full av liv och brinner nåt otroligt av tanken på att kunna överföra all sin kunskap och passion för detta yrke till oss. Här handlar det inte om att undervisa till klockan 2 och sen stängs dörrarna. Nädå, Aaron tog av sin fritid, fick inte ett rött öre för det, för att ge ännu mer till oss och för att vara säker på att alla förstod. Han ville inte lämna något ovisst. Han tog sin tid med oss och var alltid tillgänglig. Många ggr när han stod på scen och pratade om acting, så satt jag där med tårar i ögonvrån, för det är så otroligt fantastiskt och mäktigt att lyssna på någon som är så passionerad som denna man är......

Och som nåt helt otroligt så har han lyckats få ihop ett helt fantastiskt gäng som arbetar med honom på XRTC och undervisar. Dem är, om möjligt, lika passionerade som Aaron själv. Jag hade äran att bli undervisad av alla dessa fantastiska människor när jag var i L.A och jag njöt av varenda sekund! På deras hemsida kan man följa utvecklingen och ubbyggnaden av skolan och man kan även läsa om dem olika kurserna och programmen. Som något nytt såg jag nyss att dem startar upp deras Speaker Series med John Stamos, som vi säkert alla minns bäst från Huset Fullt, och Oscar vinnande Neil Meron som bl.a producerat Chicago, Golden Gate, Footloose, Hairspray och Wedding Wars. COOL!!!!!

Så, om ni, lixom jag, ska till L.A och uppfylla era drömmar, ta en titt på XRTC!!! Det är definitivt värt det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 


Resurser Blogglista.se