måndag 29 juni 2009

GhostDriver

Kom precis hem från Strömstad. Hade ju audition där igår. Meningen var att jag skulle sova på hotellet där dem höll auditionen, men jag ville egentligen bara hem...borta bra, men hemma bäst...så sant så....
Jag var som ett spöke på vägarna...körde därifrån lite över midnatt och var sjukt trött, så jag gjorde mig själv och alla andra som befann sig ute på Sveriges vägar en liten tjänst och stannade typ 4gg för att ta en liten tupplur eller bara för att käka något litet så jag vaknade till. Skulle ta en 20min lur en av gångerna, men jag sov visst 1h...haha....så resan tillbaks tog lite längre tid.

Auditionen då...ja hur gick den......Asså, jag har ju varit med om bättre. Dem två första scenerna gick bra, men sen låste det sig. Sen var jag totalt uppe i mitt huvud och som jag skrivit innan, så fungerar det INTE att vara självcentrerad som skådis. Man måste vara öppen och mottaglig och reagera på vad den andre ger en. Igår....gjorde jag inte det. Inte hela tiden iaf. Jag hade mina stunder där jag kände att det gick bra, men överlag så tycker jag inte att det var någon succe. Auditionen var också helt annorlunda än hur en audition brukar vara. Normalt så frågar dem ingenting och man behöver inte förklara nåt heller, för dem är inte intresserade. Dem som sitter där och castar och producenter och regissörer är inte ett dugg intresserad av hur du har kommit dit du är. Dem bryr sig inte om det visar sig att du inte arbetat ett skvatt med rollen inför din audition eller om du har arbetat som tusan med den och analyserat och haft dig i 300 år. Det enda dem är intresserad av är vad du levererar. Dem är BARA intresserade av resultatet. Dem vet vilket sorts resultat dem vill ha och så länge det är det du ger dem så är dem nöjda. HUR du har lyckats med det, det skiter dem fullständigt i. På auditionen igår däremot, så analyserades det hela tiden och vi pratade väldigt mkt.....kan ha varit lite det som spoilerade liiiiiite för mig. Det gör vi ju i ett klassrum, med våra lärare eller våra coacher....på en audition går vi bara in och levererar och behöver egentligen inte stå till svars..och så går man hem och väntar på samtalet som komma skall....så det var en annorlunda audition och upplevelse. Jag gillar INTE att göra audition på det viset, då jag tycker att det är resultatet på en audition som är viktig, men jag ÄLSKAR att arbeta med en roll inför något på det viset.
Har funderat lite på varför jag kanske låste mig och jag tror att jag har en del av svaret...men det lägger jag inte upp här.....(lugn, Potlin. Du ska få vet!)
Det är så ovant för mig att inte gå från en audition eller en scen med en känsla av succé. Jag misslyckas ju aldrig. Sån är jag bara. Men när det väl händer, så slår jag mig själv i huvudet om och om igen. Men inte denna gången. Får jag rollen, så är det fint...får jag den inte, så är det också fint. För jag har börjat fundera lite på vad som egentligen ska prioriteras...har ju en call back senare i höst för en svensk långfilm...en thriller...och jag börjar undra om inte den lockar ganska mkt asså....Och då kan ni kanske klura ut det där med att jag låste mig, vad som kan ha varit en av anledningarna......Jag är nämligen inte så säker längre......Tvivel....en jobbig sak att handskas med.

Nu är jag hemma iaf och ska snart returnera bilen som jag hyrde för att ta mig upp dit. Kunde ju inte sitta i en liten obekväm suzuki med typ NOLL aircondition i 30gr värme. Så jag fick hyra en fin Volvo V50 och njuta av turen upp och hem. Dust It höll mig sällskap på båda hållen....Min trogna vän over there...åååh, vad jag saknar honom..... Michael Jackson Spelades flitigt på högsta volym....Ghost från Blood Is On The Dance Floor är riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 


Resurser Blogglista.se