måndag 15 juni 2009

Privilegedx2


Privileged #1 : Jag har nyss kommit hem från inspelningen för Dear Alice. Var på set i 5h. Gjorde inte mkt, men det är ju så mkt väntan på filminspelningar. På det sättet är teater tillfredsställande på ett annat sätt. Uppe på en scen så finns det inga "cut". Inga "mick i bild". Inga "let's take another shoot". Inga "nästa vinkel". Nope, man bara tutar och kör. Vad som än händer på scen händer och man får bara handskas med det och vara öppen och mottaglig och reagera på vad som sker just då. Finns inga omtagningar. Så det hela blir också mer kontinuerligt.....det blir på ett märkligt sätt mer "riktigt" när man är där uppe och levererar. På film blir det också äkta, fast i korta sekvenser. Senare ser man ju hela resultatet som, förhoppningsvis, är äkta och fantastiskt. Men det är mkt väntetid på set, många omtagningar och mkt tekniskt och praktiskt som man måste tänka på. Inte så glamouröst som många tror. Men inte desto mindre lyxigt. För mig är det ren lyx att få lov att vara på set eller på scen. Att vara omgiven av alla dessa fantastiskt kreativa människor och få lov att äntligen leverera det man arbetat så hårt med är pure luxury och jag njuter ALLTID, oavsett hur stor eller liten rollen är.

Idag filmade vi en buss scen. Vi var 5st som valdes ut att stå utanför och vänta på bussen och sedan stiga in. Jag och en söt tjej som heter Mikaela skulle vara kompisar, så vi gick på tillsammans. Väl på bussen skulle jag göra lite småsaker som att lägga min väska uppe på hyllan och sen skulle jag vända mig om och visa något roligt på min mobil till en tjej bakom mig. Danny Glover gick precis bakom oss, så förhoppningsvis kommer vi med i bild med honom. Han var otroligt trevlig, lugn och down to earth=)
Nästa vecka väntar ytterligare 3 inspelningsdagar, varav en är en busskrasch, spännande!


Privileged #2 : Ser reprisen på nya tv-serien Priviliged. Ganska ok, men inget jag kommer få cravings på att se varje söndag. Kan definitivt inte ersätta varken Gossip Girl eller One Tree Hill. Joanna Garcia, huvudrollsinnehavaren i serien, gick på Stella Adler i Hollywood. Jag och Elin gick dit på en liten rundtur och skulle sända in papper för att börja på skolan, men nu är vi inte lika säkra längre. Det är helt klart en skola värd att gå på, är ju en av dem mest ansedda skådisskolorna som finns, men nu vill jag ju gå på XRTC istället=)

Så yep, just nu är jag en väldigt priviligerad tös!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 


Resurser Blogglista.se