söndag 14 juni 2009

NojaPåPlanetHollywood

Nåt som är jäkligt irriterande när man ger sig in i denna branschen är kroppsnoja. VIKTnoja. Här hemma i Sverige är det kanske inte lika extremt, men på Planet Hollywood är definitionen på "normal" nånting helt annat. Pressen på att se bra ut och vara skinny är stor. Sällan är det man ser en kvinnlig skådis som är "normalbyggd" eller lite "mullig" eller ens överviktig. Och har dem börjat karriären med en "normal" vikt, så dröjer det inte länge förräns pressen når även dem och sätter sina spår. Många är dem skådisar som sagt att dem inte låter sig påverkas av Hollywood idealet. Att dem är nöjda och stolta över sina kurvor. Att det är sorgligt att det ska vara sån press på att vara skinny och att inte mer uppmärksamhet faktiskt läggs på det man presterar istället. MEN! En efter en faller dem själva dit. Anne Hatheway hade kurvor och såg sjukt bra ut. Hon ser fortfarande fantastisk ut och har gått ner otroligt mkt i vikt. Hon behövde ju absolut inte gå ner i vikt. Inte på vår planet iaf. Men på Planet Hollywood....Lindsay Lohan började ju som ganska yppig och nu är det nästan inget kvar. Säkert spelar hennes privata karusell in i det, men även showbizz...helt säkert. Nicole Richie började ju sin karriär i Simple Life som en väldigt kurvig donna. Nu....är det inte mkt kvar. Fast jag måste erkänna, Nicole's stil och hela paketet gör att hon ser fantastisk ut.


Hade jag fått bestämma, så hade man fått se ut precis hur man ville, även på Planet Hollywood. Sån fungerar det ju nu tyvärr inte. Så även jag har fallit dit i kroppsnojan. Tränar gör jag varje dag och tänker på vad jag äter hela tiden. Sån är denna branschen. Som Jennifer Aniston sa "Om jag äter godis,hamburgare och bröd varenda dag så får jag inte mina drömroller och min karriär blir till icke existerande. Sån är det bara." Och ja, sån är det bara. Jag vet att det är många som irriterar sig på det i min omgivning....men vet ni vad, så här fungerar det. Så här är det. Jag satsar ALLT på att nå min dröm. Jag har gett upp jobb och lägenhet och kämpar hela tiden för att komma dit jag vill. Jag måste ge 100%. Jag kan inte göra det halvdant. Det vore att svika mig själv om jag inte går in i det med allt vad det innebär. Trots att det till tider, ganska ofta, är skittråkigt och jobbigt att träna hela tiden och tänka på vikten, så kommer jag tacka mig själv den dagen jag står där med rollen som förändrar mitt liv.

Vågen ska peka neråt och jag har sakta men säkert börjat min väg ditåt. Ibland tillåter jag mig själv att njuta av lite godis och gott, som igår t.ex, men det betyder även att jag kommer träna hårt idag.

Det finns skådisar som är otroligt vackra och som har en strålande karriär trots att dem inte ser ut som size zero och det är helt underbart! Det är faktiskt lite av en skam att jag ens uppmärksammar dessa skådisar, för det borde ju inte vara nåt särskilt alls. Det är ju människor, som är bra på något och som är vackra till på köpet...med eller utan höftben och revben som sticker ut. Men tyvärr....så blir det uppmärksammat i dessa dagar eftersom det är ganska ovanligt.....

Jag hoppas bara och tror att jag ska klara mig undan alla dem värsta fällorna. Mitt mål är bara at komma ner på en vikt där jag trivs bra...där jag inte är "uppe i mitt huvud" när jag står framför kameran och tänker på hur jag ser ut i dem olika vinklarna, utan är fri och öppen och lever i nuet och gör min karaktär och mig själv rättvis.

Jag hyser stor respekt för dem som är starka nog och vilar i sig själv och inte låter sig påverkas. Jag önskar att jag hade varit sån.....

WISH ME LUCK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 


Resurser Blogglista.se