fredag 12 juni 2009

StupidAssBitchThat'sMe

Hemma från castingen nu....ojojoj, säger jag bara. Nu ska ni höra. Asså, jag gav mig iväg i god tid, vilket jag alltid gör till castings och auditions. Är ofta på plats nästan 1h innan utsatt tid, för man vill ju ALDRIG komma försent till en audition, BIIIIIG no no. Vilket gör hela denna histora lite ironisk.

Satte mig i bilen, på väg in till Malmö, till castingen. GPS'en är på såklart...min allra bästa vän, utan den hade jag nog fortfarande varit i Ystad nu.....However, just idag blev jag lite sur på hon den där damen som sitter inne i GPS'en och snackar hela tiden.
Väl i Malmö så är det vägarbeten ÖVERALLT, totalt omöjligt att komma fram nånstans. GPS-damen ledsagar mig pliktfullt. Svänger in i Gamla Stan, enkelriktat överallt och ingen parkering. Jag gör allt möjligt olagligt på typ ingen tid alls...kör mot enkelriktat, gör u-svängar, u name it. Till sist hittar jag en parkering. Guess what....jag blir tvungen att fickparkera. NOT MY CUP OF TEA! Allt går bra dock...alla bilar är oskadda! MEN! Nu har jag ingen aning om var jag är nånstans.....Det blåser en pelikan ute (danskt uttryck för full storm...fattar det fortfarande inte) och regnet öser ner. Jag tar GPS'en med mig för att hitta vägen. Så jag går omkring där med paraplyet som flyger överallt, en GPS i handen, killer stilettos på (det skulle man ha till castingen),kortkort kjol, regnet öser ner, det är full storm så håret (som var så fint) blåser överallt. Till på köpet är det kullersten i HELA JÄVLA OMRÅDET, så en gång gick jag vidare, men min sko stod kvar på samma plats.....Jag svär och vet inte om jag ska skratta eller gråta. Kollar på klockan, 10.45....min castingtid......fan...ringer Anja, som castar, får ej fatt i henne.....går vidare.....
GPS-damen säger "om 1,2km sväng till höger"....1,2km!!!!! Fattar ni så långt jag gick....Jag har asså sett ut som en stupid ass bitch som gett mig ut i detta vädret i kortkort kjol och skyhöga stiletter allt medans jag kämpar för att inte flyga iväg med paraplyet. Efter en stund (efter 1,2km) så svänger jag höger och ser.......MIN BIIIIIIL!!!!! Jag har asså gått runt i en jävla fyrkant!!!! GPS-damen säger "Nu. Sväng till höger. Du har anlänt till din destination". Jag lovar, det kom rök ur min näsa......Jakob Nilsgatan, som jag skulle till, var precis bredvid bilen där jag parkerat......Jag försökte samla mig och inte börja stå och skrika för mig själv mitt ute i regnet och ringde Anja igen. Denna gången svarade hon. Jag kommer upp till castingen, totalt blöt och rufsig i håret. Ber om ursäkt för att jag var sen och skyller på en dam som heter GPS, som jag tycker borde fattat att jag GICK TILL FOTS, när GPS'en visar 3,2km/h,och inte satt i en bil. För tydligen så var det enda vägen in med bil, som jag nu hade gått, men om man gick, som jag ju gjorde, så kunde man bara gå direkt till höger så vart man framme. Anja skrattade åt det hela och fick mig genast på gott humör igen. Fy för säger jag bara.....FY FÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!!!

Anyway...castingen gick väl bra. Ok, iaf. Det var väldigt annorlunda jämfört med en filmcasting, men väldigt kul. Fick strutta omkring i mina stiletter och låtsas ha ont i fötterna. Sen fick jag smörja in fötterna och låtsasstrutta iväg till jobb igen, jätteglad och nöjd för att fötterna inte gjorde ont mer. Sen filmade hon BARA fötterna och tog foto på dem (tur att jag fixat naglarna och smörjt in dem) och sen tog hon close up foton på mitt ansikte. Förväntar mig ingenting, men hoppas att jag får fler reklamauditions, så jag kan få öva mig mer på det.....Vad som än händer så var det en cool upplevelse.

Nu sitter jag i soffan och har ont i huvét och i magen. Halsen är bättre nu, nu kan jag iaf prata...imorse kunde jag knappt säga nånting alls. Ska kurera mig nu, så jag är frisk och kan arbeta imorgon.

1 kommentar:

 


Resurser Blogglista.se