tisdag 23 juni 2009

TheHouseOfNight




Jag har blivit totalt besatt av The House Of Nights Novels. så fantastiskt awesomely bra!!!! jag har ju aldrig varit intresserad av vare sog vampyrfilmer eller vampyrlitteratur, men efter att ha sett Twilight så är jag nu totalomvänd. Ska läsa Twilight böckerna efter att jag läst alla House Of Night böckerna. Köpte den första, Marked, för några veckor sen och kunde inte sluta läsa. läste ut den på 2 dagar. Läste på tåget, hemma i soffan, i rulltrappan i köpcentret, när jag gick på väg till tåget (krockade säkert med typ en halv miljon människor). U name it. Är otroligt underbart när man läser en bra bok som får en att uppslukas i en helt annan värld. Känslan att få dyka in i en helt annan tid och plats, att få uppleva något så intensivt och starkt och överväldigande som en riktigt bra bok bjuder på....OMFG! Det är obeskrivligt awesome!




Jag hoppas så att The House Of Night Novels blir film....det måste dem! Jag kommer definitivt se dem alla. Hittills finns det 6st delar...tror jag....Det är Marked, Betrayed, Chosen, Hunted, Untamed och Tempted. Jag har läst första delen, Marked. LÄS DEN! Och läs den på engelska! Jag har fått Tilina till att inse att hon måste köpa Twilight böckerna på engelska. Det är en helt annan upplevelse att läsa det på engelska. Man får författarens exakta ord och ingen svensk översättning där dem ibland måste kompromissa och inte alltid kan hitta dem rätta eller lämpliga orden. berättandet och beskrivningarna är totalt annorlunda på engelska och man får en annan upplevelse.

Skulle köpt andra boken, Betrayed, i serien idag, men jag får vänta. Anledning? Jo, för om jag köper den boken idag, så är jag bara tvungen att läsa den och då kommer jag inte arbeta på det som jag måste arbeta med just nu, alltså min roll som Bea. Kalla det dålig disciplin, som jag normalt faktiskt har väldigt mycket av....alltså GOD disciplin då ju.....men SÅ BRA är böckerna, så det är totalt omöjligt att stänga den innan man läst ut den. När jag läste ut Marked, så satt jag i soffan, kollade på Tilina och sa "Jag måste sticka. Jag måste sticka till Burlöv och köpa tvåan. NU! Nä, jag kan inte....jag måste ju arbeta på Bea.....Faaaaaaan vad jobbigt.....usch....I'll make it. 2 veckor till och sen kan jag köpa den.....Håll ut......" Hahaha...typ, sån sa jag=)

Tjecka in deras hemsida www.houseofnightseries.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 


Resurser Blogglista.se