tisdag 16 juni 2009

Networking

I denna branschen handlar ju allt om kontakter. Känner du rätt folk så underlättar det till 1000. Häromdagen, när vi spelade in en scen för Dear Alice, så passade jag på att ge mina headshots och resumé till Mia, tjejen som castat filmen. Många här hemma tycker att det är jobbigt att vara framfusig och försöka sälja sig själv hela tiden, men efter att ha varit i L.A, så förstår man verkligen hur viktigt det är att våga stå för det man vill och verkligen ta varenda liten chans som kommer ens väg.
Jag träffade även en kille som arbetat lite med Wallander filmerna och hans son arbetar tydligen för Attraction Film Of Sweden, som är det produktionsbolag som ska göra den filmen som jag har en call back för till höst. Så jag fick nr och namn och han sa att jag skulle kontakta honom. Spännande! =)

Så till alla som jagar sin dröm; slåss för den och sälj dig själv så fort du får chansen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 


Resurser Blogglista.se