onsdag 26 augusti 2009

MakesMyBodyAche









Har precis sett ett avsnitt av Gossip Girl, en av mina absoluta favoritserier!

Hetaste paret på tv måste ju vara Chuck & Blair. Inte enbart pga deras sköna yttren, men mset pga dynamiken och kemin som fullkomligt blixtrar och dundrar mellan dem. Det är nästan så man kan ta på det för det är så mäktigt så det märks ända in i alla vardagsrum där man bänkar sig framför tv'n en gång i veckan för att med spänning se vad som sker härnäst.

Ed westwick som spelar Chuck står för, enligt mig, en av dem främsta prestationerna på tv just nu. Han spelar den mest komplexa karaktären som finns på tv i detta nu och han gör det briljant. Där är så mkt som ligger under ytan och han spelar SÅ MKT samtidigt! Utan att vara FÖR tydlig, så visar han alla sidor av sig själv och man kan hela tiden ana nåt nytt under ytan. Och på trots av att han ofta framstår som en bortskämd I-Don't-Give-A-Fuck typ, så lyckas han med denna komplexa bit så galant så man kan inte annat än känna för honom.

Varje gång jag ser Gossip Girl så blir jag självmordsbenägen. Det gör ont i varenda cm av min kropp. Kampen, åtråheten, stoltheten, sårbarheten, besattheten, kärleken...ALLT som finns mellan Chuck & Blair gör att jag gång på gång sitter och slår i soffan i ren frustration över att dem inte bara kan komma över sig själva, give in och bara njuta av varandra.

Det mest dynamiska på tv just nu måste vara kampen mellan Chuck & Blair. Den mest äkta och storslagna kemin mellan två skådisar på tv just nu måste vara den mellan Ed Westwick och Leighton Meester.

Vill ni se nåt storslaget, se Gossip Girl. Se Chuck & Blair. Se Ed & Leighton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 


Resurser Blogglista.se