tisdag 25 augusti 2009

5-FactorDietHarleyPasternak


Kom precis hem efter ett pass på gymmet. 1h styrka och 40 min löpning. Pallade inte löpa längre på löpbandet idag. Förhoppningsvis får jag mer energi tillbaka nu när jag bestämt mig för att återgå till det hälsosamma sättet att leva på igen=)

I L.A så tränade jag ju med Mauricio på L.A Fitness. Han var min personliga tränare och jag tränade med honom kl 5 om morgnarna. Underbart! Kändes som att jag var steget före hela dagarna för att jag var uppe så tidigt och kickstartade med stentuff träning varje dag, samtidigt som jag åt varannan timme och därmed aldrig var trött. blodsockret låg jämnt hela tiden och förbränningen var på topp så jag var verkligen hungrig varannan timme. hela livsstilen var underbar och jag mådde så bra!

Så här kunde en vanlig dag se ut i L.A efter att jag avslutat skolan:

04.15- vaknade och käkade non fat yoghurt med banan.

05.00- Tränade med Mauricio. Typiskt 30-60min styrka + 60min konditionsträning.

07.30- Tillbaka på hostelet och käkade frukost nr2. Havregryn med non fat milk,
mandlar, äpple och en protein shake.

08.00- Solar ute på altanen i väntans på att Potlin, a.k.a Drunken Sponge Bob, ska
vakna och göra mig sällskap.

09.30- Dags för mellanmål. Typiskt en frukttallrik av nåt slag. Avnjutes i solen
såklart.

11.30- Ligger fortfarande på terassen och solar, nu med Potlin som sällskap. Käkar
lunch. Sallad med vegetarisk kyckling.

13.30- Nästa mellanmål. Nu har vi förhoppningsvis begett oss in nånstans som Melroes
eller nåt och går på vintage shopping och jag har en liten påse med mig med
nötter, skivat äpple och en riskaka.

15.30- Är säkert fortfarande ute och flänger och sätter oss ner på ett café,
förhoppningsvis där jag kan käka en god sallad och ta en skinny latté till.

17.30- Är tillbaka på hostelet och dricker ännu en protein shake gjord på vatten,
proteinpulver, banan, bär och nötter. Sen är det dags att stena i soffan,
surfa på nätet eller trakassera Gary Bear innan han sticker för dagen.

19.30- Jag käkar nån vegetarisk middag jag slängt ihop och vi sitter alla framför
tv'n och snackar skit.

20.30- Om jag är rastlös (och duktig) sticker jag till gymmet igen, har öppet
till midnatt, och kör 1h på stairmastern.

22.00- Jag och Potlin tar vårt rutinmässiga lilla käk ståendes i köket. Blir säkert
non fat vanilj yoghurt och några non fat latté karameller som vi hittat på
Ralph's, medans vi skvallrar om allt som hänt idag och todays drama at the
chateau. =) LOVED IT!

23.00- Under min duktiga period låg jag i sängen nu.


Åh, vad jag saknar livet i L.A.....VILL HA DET HELA NUUUUU!!!!!

Anyway. Nu har jag påbörjat den där sunda livsstilen igen och gläder mig tills jag kan märka skillnad! Nu har jag ju kickstartat det hela med pulver osv och börjat se skillnad och är därmd motiverad till att fortsätta på den sunda vägen och verkligen lägga manken till, precis som i L.A, så nu sadlar jag om och fortsätter med den sunda, hälsosamma livsstilen. För det är just det det är. En livsstil. Kallas typiskt The 5-Factor Diet, fastän det inte alls är en diet. Det är en livsstil och så som alla faktiskt borde leva och behandla sin kropp. Kroppen mår fantastiskt! Går ut på att man käkar 5, eller 6 mål mat om dagen och en dag i veckan SKA man unna sig att käka precis vad man vill. Är man sugen på den där pizzan så ska man käka den. Vill man ha godis och vin till filmen, jamen så är det ju det man ska ha. Det är bevisat att detta att "chocka" kroppen med lite mer fett och socker en gång i veckan faktiskt får kroppen till att arbeta lite mer och får upp förbränningen igen, för kroppen vänjer sig ju. Plus att det är lättare att hålla en sund livsstil om man unnar sig att njuta lite då och då.

Detta är vad min PT vill att jag ska göra och i L.A levde jag så och märkte enorm skillnad. Fick även höra från folk omkring mig att dem kunde se stor skillnad på mig.

om ni är nyfikna så klicka in på Harley Pasternak's sida och läs mer. Mannen som frälst Hollywood's stjärnor med sin 5- Factor Diet och som äger ett av dem mest kända privata gym i USA i West hollywood. Många är dem stjärnor som använder sig av Harley för att hålla kroppen i trim och det funkar verkligen. T.o.m på lilla inte-så-stjärniga-mig,haha!!! =)
Harley fick bl.a Jessica Simpson i toppform inför hennes film Dukes of Hazzard, eller vad den nu hette. Och oavsett vad man tycker om Jessica Simpson så kan man inte säga annat än att hon var rykande het i dem där minimala jeansshortsen. Nu när Jessica återigen vill komma i form så är det återigen Harley som hjälper henne.

1 kommentar:

  1. AHhahaahh....hahahahahah.....hahahahah...är allt jag gör just nu...hahahahah.....så sant så sant!! haahahahah

    SvaraRadera

 


Resurser Blogglista.se