tisdag 15 september 2009

ShuUemuraArtofHair



Nu har jag bestämt mig för att klippa mig kort igen. Vill ha en rockig lite fierce frissa. Behöver en nytändning nu och då är ju en ny frisyr en perfekt start! =)

Som vanligt vill jag ju bara klippa mig hos Emma Johansson på Larsson & Lange. Hon är en helt otroligt fantastisk kreativ människa och vet exakt vad som ska göras med ditt hår när du sätter dig ner i hennes frisörstol. Jag brukar vandra in och låta henne göra vad hon vill. Litar på henne fullt ut!

Var inne i Malmö igår för att shoppa lite med Tilina och gick förbi Larsson & Lange för att boka tid. Som vanligt är folk mer än gärna villiga att vänta i MÅNADER, ibland upp till ett halvår (that's how good she is) för en klippning hos Emma. Jag borde vetat bättre än att hoppas på en tid inom snar framtid. Sist jag klippte mig där så var det någon som avbokat precis innan jag ringde, så jag fick tid dagen efter, LUCKY ME! Denna gången, NOT SO LUCKY. Emma är fullbokad hela året ut, så jag får snällt ställa mig på väntelista och hoppas att nån jäkel glömmer eller fegar ur,haha=)

Men, nu har jag bokat in mig hos en annan frisör, Peter, på samma salong, den 20 november. Bara utifall att jag INTE får tid hos Emma innan jag sticker till L.A igen innan nyår och stannar i 2 år. Har aldrig klippt mig hos honom tidigare, men även han är kreativt ansvarig på Larsson & Lange och har tydligen arbetat lite med Melodifestivalen och sånt, så det känns hyfsat tryggt=)

Emma är ansvarig för nya salongen i Malmö på Östertull som dem öppnat i sann Shu Uemura Art of Hair anda. Där arbetar både hon och Peter och jag gläder mig till att komma dit. Det är en fröjd för själen. Total lyx och total avslappning.

Klicka in här för att kika lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 


Resurser Blogglista.se