lördag 19 september 2009

RoyalPains


Machu Picchu i Peru. Nåt av det vackraste jag sett. Tydligen är det väldigt svårt att ta sig dit. Man kan antingen ta järnvägen dit, som tydligen är lång, smal och krånglig eller kan man vandra längs Inkaleden för att ta sig dit, med guide i så fall. Jag vill vandra=)


Sitter och ser nya serien Royal Pains på 3'an. Första avsnittet sändes för 3 veckor sen. Visas varje lördag kl 21.00. SKITBRA!!!

Anyhow, i serien så nämner lillbrorsan Machu Picchu, så jag googlade det och läste på Wikipedia att det är en av världens 7 Underverk. Så jag har precis bestämt mig för att jag ska göra en resa, nån gång, där jag ska besöka alla 7 Underverk.

Dem 7 Underverken är:

-Citchén Itzá
-Colosseum
-Cristo Redentor
-Kinesiska Muren
-Machu Picchu
-Petra
-Taj Mahal

Om ni är intresserade så läs mer om det här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 


Resurser Blogglista.se