tisdag 15 september 2009

DavidLaChapelle





































jag har alltid varit djupt fascinerad av fotografier. Hur man lyckas fånga och föreviga flyktiga ögonblick och förmedla intensiva vibbar som var och en sedan kan dyka ner i hur man nu vill.....Jag är speciellt fascinerad av väldigt enkla, råa bilder....älskar svart och vitt..eller sepia eller vad det nu kallas. Det får gärna vara trashight och snuskigt. Det viktigaste är att bilden berättar något. Eller att den får MIG till att uppleva något. Att min fantasi flödar.

Jag ska investera i en systemkamera. Fast inte än. Måste ha pemgarna först=) vet bara inte vilken jag ska ha..eller vilket märke...men det lutar åt Canon.

Anyhow, ni måste kolla in David LaChapelle! Kändisfotografen som fångar kändisarna på bild som ingen annan nånsin gjort. Han är fantastisk och unik. Klicka in på hans hemsida här och njut av unik konst!

Han har släppt 4 böcker med sina bilder och jag tänker köpa varenda en av dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 


Resurser Blogglista.se