söndag 26 juli 2009

ProjektPappa

Pappa har ju varit extremt duktig och följt kålsoppa dieten i en vecka nu. Sista dagen idag. Så imorgon bitti ställer han sig på vågen så vi kan se vad nytta det har gjort. Häromdagen sa han att han iaf gått ner ca 3kg. Hade säkert gått ner mkt mer om han motionerat oxå, men det har han inte kunnat få till, men idag hade vi ett litet snack och han ska röra på sig iaf 3ggr/vecka. Mer om han kan och har tid. Blir så glad!!! Betyder ju att pappa kommer må bättre och ta hand om sig själv och sin kropp nu ju.

Så nu har jag ett litet projekt här. Fr.o.m imorrn så planerar jag vad han ska äta för nåt om dagarna och till min hjälp så använder jag, förutom mitt sunda förnuft, tidningar, böcker och internet. Jag kör lite GI-style på det hela. Alltså utesluter alla onödiga snabba kolhydrater och ser till att han får i sig dem nyttiga kolhydraterna som inte omedelbart går in som socker och förvandlas till fett. Han ska äta 5-6ggr/dag och då är det mellanmål som nötter, keso, lax, avokado och såna grejer. Och så ska han dricka 2-3 liter vatten/dag.

Ser fram emot att börja!!! Imorrn är första dagen!!! I'm liking it!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 


Resurser Blogglista.se